ARCHÍV EZ A HONLAP.
- A honlap használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és felhasználásához.
További információk:
Cookie (süti) használat
- Honlapunkhoz kapcsolódóan NINCS adatkezelési tevékenység. További információk: Adatkezelés, Impresszum

  IpariHirugynokseg.hu   Hírek   Rendezvények     Szolgáltatásaink     Riportok    
IpariHírügynökség.hu : Híreink: Már az IpariCégek.hu oldalain elérhetők friss híreink Autó, jármű, közlekedés ; Robot, automatika kategóriákban is.  
2024.04.23.
. .
:
Riportok
Az ipari marketing előnyei 2010.10.12.
Forrás: Ipari Hírügynökség, Riportok.hu
Az Ipari marketing könyv szerzőjével, Dr. Törőcsik Máriával az ipari marketing előnyeiről és változásairól beszélgettünk.
-   A felsőoktatásban is tankönyvként használt „Ipari marketing” című könyve 1996-ban jelent meg, ami Magyarországon elsők között összefoglalta a nemzetközi irodalom szerinti industrial marketing, a hazai közmegegyezés szerinti ipari marketing témaköreit.
Mennyire aktuálisak a szakkönyvében leírtak a mai világban? Tervezi-e a könyv frissített kiadását? 
 
    Úgy gondolom, hogy a könyvben leírtak alapvetően ma is eligazodást adnak az ipari marketing specialitásairól, sajátos marketingvonatkozásairól, de tagadhatatlan, hogy a megírás óta nagyon sok területen gyökeres változás is bekövetkezett. A könyv frissítésén nem gondolkodtam, mert publikációim nagy része ma már inkább a fogyasztói magatartással, a fogyasztói magatartásra ható trendekre vonatkozik. Nemrég írtam egy Vásárlói magatartás című könyvet, amiben a szervezeti vásárlások témakörével is foglalkozom. Ez a fejezet már tartalmazza az új történéseket az ipari marketing területén.

-   Az internet, mint az életben nagyobb fajsúllyal szereplő információs és kereskedési tér egyre jobban elterjed. Milyen változásokat hozott a korábbi ipari marketinghez képest az internet nagyarányú előtérbe kerülése?
 
    Az internet elterjedése az élet minden területén változást hozott, egyrészt gyorsította a döntéshozást, szélesítette a figyelembe vehető kínálati elemek körét, másrészt lehetőséget ad a tér „legyőzésére”. Ez azt eredményezi, hogy a különben is alapvetően nemzetközi piacokat jelentő szervezeti marketingmunka még szélesebb körben történhet, anélkül, hogy az helyváltoztatást igényelne. Az internetre alapozva új szolgáltató cégek jöttek létre, új iparágak épültek ki, vagyis összességében alapvető változásokat eredményezett.

-   Hogyan hatott az ipari marketingre a nagyrészt 2008-ban bekövetkezett gazdasági helyzet, válság? Fontosabb lett az iparban is a marketing szerepe? Felértékelődött? 
 
    A gazdasági válság természetesen nem hagyta érintetlenül az ipari marketing érintettjeit sem, számos esetben olvashatunk bezárásokról, pénzügyi ellehetetlenülésekről. Mindenezek következménye, hogy az ipari marketing tevékenységében próbál közelebb húzódni a végső piacokhoz, vagyis a fogyasztókhoz, így felértékelődik a B2C kapcsolat, a közvetlenebb reagálás a fogyasztók igényeire. Felértékelődött mindezek miatt a marketing szerepe, fontosabbá vált a naprakész információk megszerzése mind a közvetlen, mind az adott céggel közvetett kapcsolatban álló piacokról, a helyes kommunikáció a az érintettekkel.

-   Most mivel foglalkozik? Melyik a főbb tevékenység cégében, a Dr. Törőcsik Marketing Inspiráció – Fogyasztási Magatartás Kutató Intézet Kft-ben? 
 
     Egyetemi oktatói tevékenységem mellett marketingstratégiai kutatásokat, tanácsadást is végzek. Cégem kvalitatív és kvantitatív módszertant alkalmazva végez kutatásokat. Érdeklődésem homlokterében van évek óta a trendkutatás is (www.trendinspiracio.hu), ami iránt egyre fokozottabb figyelem mutatkozik a nehezebben kiszámítható piaci folyamatok okán.

-   Milyen további tervei vannak?
 
    Készülök két olyan témakör megírására, amelyek növekvő jelentőségűek a mai gazdasági életben. Szeretnék egy olyan fogyasztói magatartással, marketinggel foglalkozó munkát angol nyelven kiadatni, ami tükrözné sajátos, akár vitákat is generáló látásmódomat.
 
A Dr. Törőcsik Marketing Inspiráció – Fogyasztói Magatartás Kutató Intézet Kft. honlapja:
« vissza
További riportok
Riportok bővítése ITT MEGSZŰNT ! 2013.10.23.
Riportok: A Hörmann Hungária Kft. a minőségi ajtók, kapuk szakértője 2012.11.12.
Riportok: A Mercedes-Benz Hungária Kft. Magyarországon is a biztonságos közlekedésért 2012.06.05.
Riportok: A Magyar Pékszövetség a 2012-es FOODAPEST és UKBA kiállításon 2012.02.05.
Riportok: A Magyar Turizmus Zrt. 2012. évi tervei 2012.02.02.
YouTube.com/IpariHírügynökség - Nézd meg videóinkat!   
2023.11.03-tól beállítva az új honlapunk cégkeresője:
Keresünk-Kínálunk
Eladó Ipari Cégeket:


Ipari Hírügynökség: Ipari, Ipari Hírek, Sajtóközlemények, Riportok, VideoRiportok, Ipar, Környezet, Táj, Természet, Videók, Sajtófotók
Az ipar hírei!


Főoldal |
Keresés:  
Az Ipari Hírügynökség oldalain független, gazdasági híreket jelentetünk meg.