- Mikor és milyen elképzelésekkel hozták létre az IndustriaNet Cégkereső Katalógust?
Azt tapasztaltuk, hogy a szakemberek gyorsabban és kevesebb időráfordítással akarnak tájékozódni. A vezetők és a beosztott munkatársak nehezen tudnak kiszakadni a napi munkából, az új információkat a legnagyobb hatékonyságot ígérő módszerekkel szerzik be. Az elmúlt években előtérbe került az internet, mint a tájékozódás, információszerzés gyors és eredményes eszköze. A Cégkereső Katalógus, mint egy-egy szakma információinak gyűjtőhelye, segítséget ad ehhez a tájékozódáshoz.
Az IndustriaNet 2006-ban indult el. Létrehozása azonban nem volt előzmény nélküli. 1995-ben kezdtük el szakmai katalógusainkat szervezni, ekkor még nyomtatott formában. Először a minőségügy területén szolgáltatásokat végző, termékeket gyártó, forgalmazó cégeket kerestük meg és gyűjtöttük össze, majd gyors egymásutánban a környezetvédelem, a munka- és tűzvédelem, biztonságtechnika témákban adtunk ki katalógust. Ezt követte a logisztika, majd a fémipar. Ezek a kiadványok évente jelentek meg, frissített adatokkal.
Mindezekkel párhuzamosan – felismerve az internetben rejlő lehetőségeket – már 1997. végén megjelentünk a kiadványok internetes változatával. Ezzel, úgy vélem egyike voltunk az országban az első ilyen kezdeményezéseknek. Később a nyomtatott kiadványok szervezése meg is szűnt és megmaradt a webes változat. 2006-ban új nevet és arculatot adtunk az adatbázisnak, ekkortól létezik az IndustriaNet adatbázis.
- Milyen előnyökkel jár a szereplés az Ipari Szolgáltatások és Termékek Adatbázisban?
Az adatbázis régóta ismert a szakmai körökben, tehát sokan felkeresik információgyűjtés közben. Igyekeztünk megfelelő keresőmarketing eljárásokkal a keresőmotorok számára jól feltérképezhetővé tenni. Ennél fogva a résztvevő cégek könnyen a weben kereső érdeklődők látóterébe kerülnek, jól rájuk találnak.
Az adatbázist úgy alakítottuk ki, hogy az adatokat különféle szempontok szerint előre rendszerezhetők legyenek, ezzel az érdeklődő számára többirányú megközelítése lehet az adott kérdésnek. Az érdeklődő elindulhat például egy előre definiált kulcskifejezéseket tartalmazó tematikus jegyzékben, a résztvevő által szabadon fogalmazott szolgáltatás vagy termékjegyzékben, de kezdheti az információk gyűjtését egyéb kategóriák szerint is, mint például tanácsadó szervezetek, akkreditált laboratóriumok, oktatási tevékenységek folytatók, stb. Természetesen van cégjegyzék is, illetve van szabad szavas kereső funkció is.
Az adatbázis működtetése során nem törekszünk a mennyiségre (nem kívánunk sok tízezer-százezer céget bevonni, (ilyen adatbázis amúgy is sok van már), hanem arra törekszünk, hogy egy résztvevő minél sokoldalúbb megjelenését biztosítsuk.
- Milyen adatokat és kiket találunk meg az adatbázisban?
Az adatbázisban a résztvevők önkéntesen regisztrálnak, tehát hozzájárulása nélkül nem veszünk be adatokat senkiről.
Cég kétféle módon jelenhetnek meg az adatbázisban. A díjmentes regisztráció a cég alapadatainak közzétételére ad lehetőséget, valamint a legfontosabb tevékenységeit, szolgáltatásait jelölheti meg a tematikus jegyzékekben.
A legszélesebb körű bemutatkozást a részvételi díjas változat adja, ahol nagyszámú, a cégre vonatkozó adat adható meg. Ilyenek a cégnév, központ címe, postacíme, telefonszámok, faxszámok, e-mail címek, honlap, kontakt személyek és még további 13 féle adat. Megjelentethető továbbá egy részletes cégbemutatkozás, céglogo, fotó, márkalogó, valamint be lehet jegyezni tematikus jegyzékekbe, szolgáltatásjegyzékekbe, termékjegyzékekbe és megadni a tanúsítások adatait. Vannak ezen kívül speciális jegyzékek, mint például akkreditált laboratóriumok, engedélyhez kötött tevékenységek, tanácsadó szervezetek, tanúsító szervezetek, oktatás, képzés, tanfolyamok jegyzéke, folyóiratok, könyvek, kiadványok jegyzéke, képviselt cégek (márkanévjegyzék), rendezvénynaptár, álláshirdetések.
Külön megjelenést biztosítunk a szakértőknek és a szakmai szervezeteknek. Az oldalról letölthető valamennyi, a regisztrációhoz szükséges adatlap. A kitöltött lapokat a szerkesztőhöz kell eljuttatni, aki beviszi az adatokat, korrektúrát küld és annak jóváhagyása után véglegesség válik a megjelenés az adatbázisban.
- Mennyire aktuálisak az IndustriaNet adatai? Az átalakuló, beolvadó, megszűnő cégek adatait is megfelelően tudják kezelni?
Minden résztvevő figyelmébe ajánljuk, hogy bármilyen változás esetén tájékoztassanak bennünket, hogy gyorsan módosíthassuk az adatokat. Ilyenek lehetnek a cégadatok, kontakt személyek, tevékenységben történő változások, stb. Ez a résztvevők természetes érdeke is, kapunk is rendszeresen tájékoztatást partnereinktől.
Mivel cégünk más jellegű tevékenységet is végez, például kiállítás- és rendezvényszervezést, ezek kapcsán is megkeressük partnereinket, ilyenformán évente több alkalommal is kapcsolatba kerülhetünk egy-egy céggel, így értesülünk a változásokról.
Természetesen mi is folyamatosan „szörfölünk” a neten és igyekszünk felfedezni a változásokat, így ha a résztvevők esetleg nem is tájékoztatnak bennünket, mi magunktól is átvezetjük a módosult adatokat.
- Az IndustriaNet adatbázisában melyik iparágak szerepelnek nagyobb arányban? Terveznek-e újabb iparágakat bevonni?
A legnagyobb arányban a minőségügy, környezetvédelem, logisztika cégei szerepelnek. A látogató megfelelő választékot talál ezeken kívül munkavédelmi, vagyonvédelmi és tűzvédelmi szolgáltatókból és forgalmazókból is. De megtalálhatók az ipari szoftverek, az üzletviteli tanácsadás, az üzleti szolgáltatások képviselői, továbbá kereshetnek kéziszerszámokat, fémfeldolgozó cégeket is. Az újabb bővítések szintén ipari gyártói szakterületek lesznek.
- Mik a további terveik az IndustriaNet Cégkereső Katalógussal?
Egyrészt folyamatosan szeretnénk bővíteni a résztvevők számát, részben új szolgáltatásokkal kívánjuk bővíteni a rendszert.
Tervünk, hogy úgynevezett virtuális ügyfélszolgálatokat építünk be a résztvevőkhöz. Ez a terv összefüggésben áll cégünk másik projektjével, a Virtuális Expoval. Ennek egyik – ha nem a legfontosabb – eleme az online kommunikációt biztosító infopult, amely lehetővé teszi az élő kapcsolatot a kiállító és a látogató között. Ez egy flash felületen keresztül történik. Ennek a megoldásnak köszönhetően az érdeklődők a felkeresett céges honlapon nem csak telefonszámot és e-mail címet találnak, amelyeken keresztül kérdéseiket feltehetik, hanem egy online kommunikációs felületet. Itt legelőször az ügyfélszolgálat munkatársától kérdezhetnek, majd akár a cég szakterületi munkatársától is.
|