ARCHÍV EZ A HONLAP.
- A honlap használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és felhasználásához.
További információk:
Cookie (süti) használat
- Honlapunkhoz kapcsolódóan NINCS adatkezelési tevékenység. További információk: Adatkezelés, Impresszum

  IpariHirugynokseg.hu   Hírek   Rendezvények     Szolgáltatásaink     Riportok    
IpariHírügynökség.hu : Híreink: Már az IpariCégek.hu oldalain elérhetők friss híreink Autó, jármű, közlekedés ; Robot, automatika kategóriákban is.  
2024.04.23.
. .
:
Riportok
Riportok: Miért marketing és miért nem reklám? 2011.09.30.
Forrás: Ipari Hírügynökség, Riportok.hu
  www.MarketingCommando.hu   A marketing változásairól Wolf Gábort,
  a Marketing Commando vezetőjét kérdeztük.
Miért marketing és miért nem reklám?

    Ez olyan, mint a minden bogár rovar, de nem minden rovar bogár. Vagy fordítva van? A biológia rég volt, a marketing most van. A reklám az benne van a marketingben. A marketing az sokkal nagyobb, mint a reklám. A reklámban csak az van, amit hirdetünk. De a marketingben benne van az is, hogy mondjuk, egy tele marketingesnek megírjuk azt a forgatókönyvet, amivel felhív egy ügyfelet. Benne van az, hogy az ügyfeleinktől elismerő idézeteket kérünk, és utána azokat felrakjuk a honlapunkra. A marketingben benne van, hogyan pozícionáljuk a céget, mit mondunk a cégről, miben a leg, a cég. Tehát ez egy nagyon széles, míg a reklám egy nagyon szűk dolog. A reklámhoz sokan értenek itthon, vagy sokan mondják, hogy értenek. A marketing egy viszonylag új terület, mert ugye széles és eddig a kis cégek másolták a multikat, ami nem jó, tehát nagyon sokat kell nekik tanítani arról, hogy mik azok, amik számukra is használhatók és kifizetődő módszerek.
 
Még mindig új a marketing?

 Nagyon, nagyon. A struktúrája az nagyjából változatlan, hogy úgy mondjam évszázadok óta. Van egy-két alap stratégia, amit használni kell, például pozícionálni kell. Kell, hogy legyen valami nagyon dögös ajánlatunk az első vásárlók számára. Kell, hogy gyűjtsük a vásárlóinknak az elérhetőségét és utána folyamatosan kommunikálni vele, hogy ajánlásokat kérünk, vagy, hogy újra visszahozzuk őket. Ezek az alapok, ezek fixek. De hogy hogyan öltöztetjük föl, az teljesen új. Facebook, milyen kreatív, most éppen mi a reklámban a divat, amire odafigyelnek az emberek. Ez már az öltöztetés része, a kreatív rész, és ebben nagyon sok újdonság van, hogy erre a kisvállalatnak is folyamatosan oda kell figyelni, hogy a régi reklámjai ne váljanak hatástalanná az új trendek miatt.
 
Mi változott legjobban a Marketing Commandó 2001-es indulása óta?

    Leginkább a marketingnek az elterjedtsége a kisvállalati szektorban. Tehát amikor mi kezdtük, ez olyan volt, mint amikor a cipő ügynököt elküldik Afrikába, hogy menjél el, adjál el cipőket és visszajön, hogy ez nonszensz, itt senkinek nincs cipője. A másik meg, azt mondja, hogy, hú, küldjetek ide mindent, hát itt még senkinek sincs cipője! Sokféleképpen lehet felhozni. Akkor, szinte senki nem marketingezett. Volt hideg hívás, volt ismerősökön keresztül, plusz, ugye 2001-ban szinte elég volt csinálni egy boltot és az ügyfelek jöttek maguktól. Elég volt egy weboldalt csinálni, és az ügyfelek jöttek maguktól. Ma ez nincs.
Ma nagy verseny van, meg kell küzdeni az utolsó ügyfélért is, és szerencsére, mi is azt látjuk, hogy egyre több kisvállalkozás ismerte fel a marketingnek az erejét. Azt, hogy milyen sok tartalékot kihozhat abból a cégből, és így sokkal többen használják, mint 10 évvel ezelőtt.
 
Milyen irányban változik a marketing Amerikában, és ez a változás mikorra várható Magyarországon?

    Az alapok, azok nem változnak. Tehát stratégiai szinten nagyon kevés változás van, szinte nincs is. Ami nagyon sokat változik, az a taktika. Most itt van a social média, Twitter, Facebook, Youtube, Google Adwords, nagyon sok technikai jellegű változás van. Aztán vannak törvényi változások. Pár évvel ezelőtt a média törvénynél szó volt, hogy betiltják a direct mailt, vagy, hogy e-mail feliratkozásnál, egy honlapon való feliratkozásnál nemcsak e-mailt kell megadni, hanem meg kell adni a postai címeiket. Ezek mind olyanok, hogy lehet, hogy jönnek, lehet, hogy nem. Például Amerikában van ez a do not call lista, tehát én feliratkozhatok egy olyan listára, amire, hogy ha felkerül a telefonszámom, azt tele marketinges nem hívhatja föl, hideg hívással. Lehet, hogy ezt is be fogják hozni, neadjisten, mert azért a tele marketing még mindig egy csomó kisvállalkozásnak a megélhetését biztosítja, de ez is olyan, hogy nyitva kell tartanunk a szemünket, hogy legyen egy alternatív marketing eszközünk, ha egy ilyen bejön, akkor ne veszítsük el az egyetlen vevő szerzési eszközünket, hanem, hanem legyen egy-két pót. Tehát azt mondom, hogy egyrészt technológiai, másrészt meg törvényi szinten képzelhetők el változások, ezért nagyon fontos nézni az amerikai piacot, mert ami ott megtörténik, az régen mondjuk 20 évvel később, most meg inkább 20 héttel később már Magyarországon is működik.
 
A Marketing Commando elérhetősége: www.marketingcommando.hu
« vissza
További riportok
Riportok bővítése ITT MEGSZŰNT ! 2013.10.23.
Riportok: A Hörmann Hungária Kft. a minőségi ajtók, kapuk szakértője 2012.11.12.
Riportok: A Mercedes-Benz Hungária Kft. Magyarországon is a biztonságos közlekedésért 2012.06.05.
Riportok: A Magyar Pékszövetség a 2012-es FOODAPEST és UKBA kiállításon 2012.02.05.
Riportok: A Magyar Turizmus Zrt. 2012. évi tervei 2012.02.02.
YouTube.com/IpariHírügynökség - Nézd meg videóinkat!   
2023.11.03-tól beállítva az új honlapunk cégkeresője:
Keresünk-Kínálunk
Eladó Ipari Cégeket:


Ipari Hírügynökség: Ipari, Ipari Hírek, Sajtóközlemények, Riportok, VideoRiportok, Ipar, Környezet, Táj, Természet, Videók, Sajtófotók
Az ipar hírei!


Főoldal |
Keresés:  
Az Ipari Hírügynökség oldalain független, gazdasági híreket jelentetünk meg.